Pannkaka med philadelphiaost – LCHF

Nu har jag gjort mina pannkakor i några månader och jag har testat en hel del olika varianter. Till grundreceptet kan man lägga till yoghurt, Philadelphiaost, turkisk yoghurt, crème fraise osv. Bara att låta fantasin flöda och testa sig fram!! Jag gillar en variant jag gjorde senast med philadelphiaost och en gnutta naturell yoghurt. Provade även att ha i kakao och äkta vaniljpulver när jag stekt upp det mesta av smeten. Inte helt nöjd med chokladsmaken så ska prova mig fram lite mer där.

Ingredienser till 2 pers:
4 ägg
1,5 matskedar fiberhusk
150-200 g Keso
50-100 g Philadelphiaost (beroende på mängd keso)
Någon matsked yoghurt (blandas i allt eftersom man steker)
kardemumma och kanel i tycke och smak.

Gör såhär: Mixa keson tills klumparna är borta. Blanda ägg, fiberhusk, philadelphiaost och keso noga. Underlättar med någon typ av mixer. Häll i en gnutta yoghurt. Börja stek och glöm inte smör eller kokosfett i pannan. Smeten blir väldigt tjock så späd ut med yoghurt allt eftersom (vatten/grädde/mjölk går lika bra) Servera med grädde och bär. Jag har märkt att det är ännu godare med rårörda lingon jämfört med blåbär och hallon. Passar så bra med kardemumma och kanel! 🙂

Grundrecept på LCHF pannkakor!

20130524-171901.jpg

2 thoughts on “Pannkaka med philadelphiaost – LCHF

Kommentera

