Hopprep är grymt!

20130424-192732.jpg

Jag har alltid avskytt att hoppa hopprep. Jag var knappast en av grabbarna som hängde med tjejerna och hoppade på rasterna i lågstadiet, det var fotbollsplanen som gällde! När fotbollstränaren sen introducerade hopprep som en station i cirkelfysen under vinterträningen så kände jag mig förråd! Nu börjar jag dock inse charmen och nyttan med hopprep! Du aktiverar nästan hela kroppen så du höjer pulsen snabbt vilket gör att det är en bra uppvärmningsövning. När jag gymmar så försöker jag minimerar tiden jag är helt stilla men ibland blir man bara för trött i underarmarna eller någon annan kroppsdel och då är det perfekt att ta hopprepet och hoppa någon minut för att höja pulsen igen innan man fortsätter med träningen.

 

Hopprep – bättre träning än man tror

Såhär hoppar du dig smal

Annonser

2 thoughts on “Hopprep är grymt!

    • Bara att prova! 🙂 Jag brukar köra totalt 4-5 omgångars hoppande på runt en minut vardera under mina gympass. Perfekt för att vila armar, ska ur mjölksyra och ändå hålla uppe flåset.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s