Fantastisk övning för mage och core

När man är på semester och inte har tillgång till vikter eller gym så gäller det att jobba med kroppen som motvikt. Den här övningen är utmärkt för abs och core och den är dessutom riktigt rolig! Man ska helst ligga på en matta eller ett liggunderlag, inget för hårt eller mjukt. Börja helt enkelt på rygg med benen sträckta rak fram utan att nudda golvet sen böjer du benen och kickar upp så att du ligger som jag gör på den avlånga rutan på bilden. Man kan till och med gå upp lite till om man har bra balans. Håll kvar så länge du orkar (vilket blir någon sekund) och håll emot på väg ner med raka ben och stanna strax innan benen tar emot underlaget. Böjer du benen på väg ned blir övningen lättare så det kan behövas om du har otränad core. Upprepa så många gånger du orkar.

Själv kombinerar jag gärna denna övning med crunches, cykling och plankan i tät följd.

20130326-184634.jpg

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s