LCHF på semestern

Just nu är jag i Sri Lanka och njuter av solen och vågorna. Maten njuter jag också av men det är en utmaning att inte äta för mycket kolhydrater. Jag bestämde mig redan innan för att släppa lite mer på min redan ganska slappa LCHF (runt 50 g kolhydrater om dan) för att kunna njuta av det Sri Lankiska köket till fullo. Jag har dock några punkter jag försöker följa.

– Drick inte kalorier/kolhydrater i onödan. Jag håller mig mest till vatten men en och annan färsk fruitjuice slinker också ned. Be att de inte har i extra socker utöver frukterna. Ingen läsk!!

– Undvik kolhydrater när det inte är ett ”måste”. Tex äter jag oftast omelett till frukost och försöker hålla mig borta från alla jävulskt goda rotis (degig pannkaka med valfri fyllning).

– Be om extra grönsaker och mindre ris/nudlar.

– Undvik processad mat som pesten! (Som vanligt)

Trots att jag äter mycket bättre än jag brukar när jag reser så har jag ändå märkt på magen att jag lagt på mig något kilo på bara en vecka. Får tacka alla goda kolhydrater för det..

20130324-191616.jpg

Kommentera

