Träna core och mage!

Sen jag fick mitt diskbråck har jag börjat träna core stenhårt. Core innebär de stabiliserande musklerna i ländrygg, bål och mage. En del räknar även in muskler kring höfterna och skuldrorna. Oavsett vad man räknar så är funktionen för core-musklerna att stabilisera kroppen vid rörelse och hålla kroppen upprätt vid daglig aktivitet. Dessa muskler är alltså extremt viktiga för dig som tränar. Har du dålig bålstabilitet kommer du utföra dina övningar på ett ineffektivt sätt och risken för skada är större.

Jag har kollat runt en hel del efter bra instruktionsvideos för coreträning och den här är den bästa jag hittat. Den innehåller många olika övningar i gradvis stigande svårighetsgrad så är du nybörjare, börja med de enklaste övningarna och avancera när de blir för lätta 🙂

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s