Godaste kladdkakan! LCHF

20130213-182418.jpg

Jag älskar choklad och kladdkakor och jag har nu hittat den variant som passar mig bäst! Jag lånade grundreceptet från 56kilo.alltforforaldrar.se och la till lite nötter i botten.

Ingredienser
200 g mörk choklad. (Jag föredrar 86% kakao)
200 g smör
1 dl sockerersättningsströ (tex sukrin)
1 tsk vaniljpulver (inte vaniljsocker!)
4 ägg

Gör såhär: Smält smör och choklad i vattenbad. Vispa ägg, sukrin och vanilj riktigt luftigt. Häll chokladsmörsmeten i äggsmeten och vispa en stund. Smöra en form och häll i valfria nötter. Jag körde dom några sekunder i mixern innan men det kan man göra som man vill.
Häll i springform och grädda i 200 grader i 6 minuter.
Låt stå kallt.
Servera med en klick vispgrädde och/eller dina favoritbär!

http://56kilo.alltforforaldrar.se/lc-lchf-kladdkaka/

Kommentera

