Milkshake med choklad och valnötter, LCHF-style

MilkshakecollageVad är godare än en riktigt smakrik milkshake? Nu snackar vi inte om de urvattnade sockerbomberna från McDonalds utan om en smarrig hemgjord milkshake! Jag gillar kombinationen nöt och choklad men gillar man inte nätter eller är man allergisk går det lika bra att strunta i nötterna. Det är självklart fritt fram att testa någon annan typ av nöt eller varför inte cocosflingor? Jag tillsätter även lite proteinpulver eftersom jag tränar så pass mycket. Själv använde jag ca 10 gram rent vassle och 20 gram kasein med vaniljsmak. Prova dig fram! 🙂 För dig som räknar varje kolhydrat så är det ca 10 kolhydrater i ett glas.

Ingredienser för 2 personer:

2 dl vispgrädde

4 dl röd mjölk

1 matsked kakao

En rad mörk choklad

Någon dl valnötter

30 gram Valfritt proteinpulver

Gör såhär:

Har du en bra shaker så kan du göra allt i den. Annars går det bra med en visp och en mixer. Vispa grädden i shakern, tillsätt lite mjölk och häll i choklad och nötter. Kör tills choklad och nötter är finhackade. Beroende på vilken typ av shaker du har så kanske du behöver köra choklad och nötter separat i en mixer. Tillsätt resten av mjölken, kakao och proteinpulver och kör på tills du har en slät milkshake. Häll upp! För lite extra finess kan du riva lite choklad ovanpå. Det är lätt att bara ta en vass kniv och skrapa längs kanten på chokladen men akta fingrarna! 🙂

Njut!!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s