Crossfit

Det ska vara ruffigt när det är Crossfit!

Idag provade jag på Crossfit för första gången. Blodsmaken är kvar i munnen fortfarande! Jag körde ett baspass på Crossfit Uppsala och det var precis vad jag hoppades att det skulle vara. Styrka, kondition, kroppskontroll och teknik. Jag klarade mig bra i styrke- och konditionsövningarna men tekniken och kroppskontrollen måste jag slipa på. Hjärtat fick sig en rejäl omgång när jag avslutade med airdyne 2 x 2 minuter. Det är en cykel med handtag för händerna där du trycker och drar samtidigt som du trampar. Bland det jobbigaste jag varit med om! Extra jobbigt, men också härligt, när det står någon som pushar en att köra ännu hårdare.

Såhär så dagens träning ut:

A1 Teknikträning handstående / handstående armhävning
A2 Teknik pull ups
A3 Stretch
A4 Overhead squat
[Cirka 5 minuter per station] 

Med 95% insats
Rodd 2 min så långt som möjligt
ELLER
Airdyne max cals på 2 min
ELLER
800 m löpning
Vila 6-8 min och upprepa 2-3 gånger

Nu ska jag iväg på fotbollsträning, vi får se hur det känns i kroppen imorn, blir intressant!

http://www.crossfituppsala.se/

Kommentera

