Varm choklad med vispgrädde och proteinpulver

Den här veckan går jag kvällsjour på ortopedakuten och där kan det bli väldigt hektiskt och därmed svårt att komma iväg och äta. Därför vispar jag upp vispgrädde i förväg och ställer i en burk i kylen i fikarummet. Grädden kan jag sen ha antingen i kaffet eller i en kopp varm choklad. Då menar jag inte fejkvarianten som finns i alla automater utan riktig varm choklad gjort på röd mjölk och kakao. Det går utmärkt att blanda i vassleproteinpulver i grädden om man vill att ”måltiden” ska innehålla lite mer protein. Jag har försökt med kasein med chokladsmak i den varma chokladen men det blev bara geléaktiga klumpar av det, inte att rekommendera! Visst, mjölken innehåller en del kolhydrater men för mig som inte äter så extremt strikt LCHF (håller mig under 50g kolhydrater om dan) så går det bra.

Kommentera

