Löptest

Bild

Igår körde jag första delen i mitt löptest. Tanken är att jag ska springa samma sträckor med olika förutsättningar. Nu första gången har jag ätit LCHF under längre tid och 2-3 timmar innan testet. Nästa gång ska jag springa fastande (ingen mat alls på 12 timmar) och därefter ska jag börja äta kolhydrater innan och se om det blir någon skillnad.

Gårdagens resultat:

3 varv runt planen: 3 min 47 sek

1 varv: 1min 3 sek

1 Längd: 15:20 sek

Idioten: 1 min 13 sek

Jag vet såklart att det här inte är särskilt vetenskapligt men jag hoppas få en känsla för vilken kost som ger mig best resultat. Ser jag ingen skillnad alls så fortsätter jag testa under hösten och vintern. En fotbollsplan är normalt 105×65 meter men jag är inte säker på om det är exakt de måtten på vår hemmaplan. Jag kommer hur som helst springa på samma plan varje gång så det blir ingen skillnad. Idioten innebär att jag springer fram och tillbaka mellan alla linjer (inklusive straffpunkten) på en planhalva. Kortlinje-målområdeslinje-kortlinje-straffpunkt-kortlinje-straffområdeslinje-kortlinje-straffområdescirkel-kortlinje-mittcirkel-kortlinje-mittlinje-kortlinje.  Extremt mycket mjölksyra redan efter halva sträckan.

Ska bli spännande att se hur det går framöver.

Kommentera

