Hallonglass! LCHF såklart!

Idag har jag varit ledig eftersom jag går tre nattjourer i slutet av veckan. Vad gör man på en ledig dag? Jo träffar vänner, jobbar ned att-göra-listan och tränar. Har kört 3e delen i mitt pull-up challenge test. Den här gången åt jag en måltid med kolhydrater 3 timmar innan. Kändes ungefär som vid tidigare tillfällen och resultatet av min ministudie kommer om ett par veckor.

Jag har även provat ett par nya LCHF-recept, en gratäng med bland annat kassler, broccoli och philadelphiaost och ett recept på hallonglass. Båda var helt galet goda! Det här är verkligen njutmetoden! Glassen ska vara i frysen ett par timmar och man måste röra om då och då så nu kör jag ett magpass från mike i väntan på att den ska bli klar. Jag använde ett paket frysta hallon istället för 1 dl hallonmos som det står i receptet och det gick hur bra som helst.

Hallonglass: http://www.glassrecept.se/recept/yoghurtglass/162-hallongraddglass

Magpass: http://www.youtube.com/watch?v=GJHDRlepMTM

One thought on “Hallonglass! LCHF såklart!

Kommentera

