Nybörjarmisstag

Igår var första passet på gymmet efter semestern vilket innebär första passet med tyngre vikter. Efter uppvärmning 60 x 12 gick jag upp på 80 kg och då knäppte det till i vänsteraxeln. Dum som jag var brydde jag mig inte om det utan ville se om jag klarade 90 kg även på LCHF-kost. Det gjorde jag men sen började axeln göra mer och mer ont. Körde ändå ett par sett vanlig bänkpress till, följt av 3 set giljotin bänkpress och 4 set cable flyes. Riktigt dumt! Under kvällen kunde jag knappt lyfta armen. Idag är det lite bättre men inget gym på några dagar till.

Läxa: Värm upp noga, gärna 2 set med minst 12 reps på varje övning som fokuserar på en ouppvärmd muskelgrupp. Har jag redan kört bänkpress kör jag tex bara ett uppvärmningsset på cable flyes. Har du inte kört tungt (eller inte alls) på länge, värm upp extra noga! Att bli skadad är inte värt det!

Idag blev det en slapp dag på jobbet så jag tog en extra lång lunch och njöt av solen. Bild

http://www.youtube.com/watch?v=D_0gGikIoi4&feature=related

http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/incline-cable-flye

Kommentera

