Sista semesterdagen

Idag är sista semesterdagen och ikväll går jag nattjour, känns lagom kul men jag har ju iaf haft 3 härliga semesterveckor och känner mig utvilad. Det ska bli skönt att börja gå till gymmet på jobbet igen så att jag kan variera min träning lite mer. Det har ju bara blivit fria vikter och kroppsviktsövningar (som dips, pullups och armhävningar) under semestern. Jag har börjat variera min LCHF-kost lite mer och här kommer ett smakprov.

Frukost:

Grekisk yogurt med lite vispgrädde, blandade nötter, solrosfrön och kokosflingor. Tar 1 minut att fixa, är gott, fett och med få kolhydrater. Väldigt gott också! 🙂 Jag vill gärna ha lite mer protein så jag rör i lite vassleprotein när jag blandar ihop yogurt och grädde. Stör inte smaken ett dugg.

Lunch:

Dijonomelett. 3 ägg, 1 dl vatten, 1/2 dl vispgrädde, 1 tomat, 1/2 liten gul lök, 1vitlök, ca 1 matsked dijonsenap och krydda valfritt. Snabbt, lätt och gott med en bra balans av fett och protein

One thought on “Sista semesterdagen

Kommentera

