30 minute pull-up challenge

För att testa hur LCHF påverkar min styrka så kommer jag göra så många pull-ups jag klarar under 30 minuter. 20 pull-ups kommer vara med en 11 kilos vikt klämd mellan mellan knäna för att göra det extra tungt.

Jag kommer köra på samma sätt en gång i veckan under ett par månader och testa olika sorters näringsuppladdning varje gång. Den här veckan kör jag LCHF och åt en fett- och proteinrik måltid 3 timmar innan. Nästa vecka ska jag köra utmaningen på morgonen på fastande mage och kommande veckor tänker jag testa att äta kolhydrater innan. Resultaten av min lilla enmansstudie kommer under hösten så håll ögonen öppna! 😉

Dagens resultat: 20 pull-ups med 11 kg. 75 utan vikt. Max antal pull-ups i ett set var 7.

För att få ut det sista ur biceps så körde jag några set med hantlarna också. Följde upp med rygg, mage och rehab av mitt halvtrasiga MCL (mediala kollateralligament). Imorn lägger jag upp lite tips för dig som vill komma igång med pull-ups.

Kommentera

