Biet är taggat!

Dips på balkongen

Ny blogg och nytt kostupplägg!

Den här bloggen kommer handla om träning, kost och hälsa. Säkert blir det en del annat också men vi börjar såhär.

Jag har i flera år följt debatten om LCHF på avstånd och tyckt att dom som håller på med det har köpt ett galet koncept. Under vintern och våren har jag läst väldigt mycket om kost och träning och ramlat in på en del LCHF-sidor. Jag har hela tiden undrat hur det går att träna hårt när man inte får i sig kolhydrater och eftersom jag spelar fotboll så har jag därför inte tänkt att LCHF är något för mig. De senaste veckorna har jag läst på mer och mer och delvis ändrat mig. Kostdoktorn och Jonas Colting har varit de största inspirationskällorna och jag kommer säkert skriva mer om dom i senare inlägg.

Idag är första riktiga dagen med LCHF, även om jag har provat lite recept redan och gjorde min första chokladmousse i natt efter en lyckad krogkväll. Jag drack bara vin och shots såklart, man måste ju tänka på kalorierna 😉 Moussen blev även till frukost tillsammans med en god proteinshake som jag uppfunnit själv. Is, vatten, en halv pressad citron, en halv apelsin (utan kärnor såklart) och en skopa proteinpulver (vassle) utan smak. Väldigt gott och läskande!

Nu är jag taggad! Både ny blogg och ny kost känns väldigt kul och inspirerande!

http://www.colting.se/

http://www.kostdoktorn.se/

http://www.alltomlchf.se/maten/recept/chokladmousse/

Kommentera

